Advokatfullmektig MNA
Kompetanse

Kyrre arbeider både med forretningsjus og bistand til privatpersoner.

Han har flere års erfaring fra KPMG Law Advokatfirma, og samlet over ti års fartstid fra forsikringsmeglerselskapet Aon Norway, Skatteetaten og Tollvesenet. Han har lang erfaring med å bistå bedrifter av alle størrelser med blant annet forsikring, internasjonal handel med varer og tjenester og merverdiavgift.

Med spesialisering innen ansvarsforsikring, har Kyrre arbeidet mye med risikohåndtering for virksomheter, hvor han bl.a. har vurdert risikoeksponeringen for den enkelte kunde. Med sin bakgrunn som forsikringsmegler, har han en unik kjennskap til forsikringsmarkedet og kan bistå både med skadeoppgjør og vurdering av eksisterende forsikringer opp mot forsikringsbehovet. Han har også lang erfaring med nasjonale og internasjonale kontrakter.

Kyrre har særlig stor erfaring med styreansvar og styreansvarsforsikring, og har stor kunnskap om hvordan et styre best kan forsikres. Han har også selv sittet i styret i Aon Norway i 5 år, i tillegg til mange års styreerfaring fra boligsameie, borettslag, idrettslag og Ålesund Sunnmøre Turistforening.

Kyrre arbeider blant annet med kontraktsrett, forsikring, skadesaker, erstatning, eiendom, styreansvar, merverdiavgift, familierett, arv og skifte.

Arbeidserfaring og utdannelse

2020 –Advokatfullmektig, Advocator Advokatfirma AS